maandag 8 mei 2017

Spullen


Ooit woonde ik een huis met zoveel kamers, dat ik me
het nu nauwelijks meer kan voorstellen en al die kamers 
waren gevuld met spullen, heel veel spullen..
In aanvang niet, want ik kwam uit een klein huisje, maar
gaandeweg kwam er steeds meer bij, het meeste van de
rommelmarkt en kringloopwinkel, die ik vaak bezocht.
Voor mijn gevoel was het in de tijd dat je de spullen zo 
ongeveer op kon rapen en alles nog heel goedkoop was,
het was voor de tijd dat kringlopen iets heel hips was..
Toen ik daar wegging, nam ik maar een klein gedeelte mee,
wat ik vervolgens allemaal verkocht op de markt en 
de winkeltjes voor een dag, de laatste dozen zijn nog niet
zo lang geleden weggegaan, tot mijn grote opluchting..
Want, ik weet niet hoe het komt, ik heb het 
wel gezien met de spullen, sterker nog ik heb er
zelfs een beetje afkeer van gekregen..


Begrijp me goed, ik vind naar een rommelmarkt gaan
nog steeds bijna het leukste uitje wat er is, maar het gaat
mij om het vinden van de spullen, ik hoef ze niet te hebben..
(dan zet je het thuis neer en doe je er niets meer mee)
Wel koop ik dingen die je kunt gebruiken, zoals wol
of mooi papier en af en toe wat kleren..
Op koningsdag vond ik dit doosje op straat, tussen de
bergen met spullen die achtergelaten waren, dat vind ik 
echt geweldig, alsof ik een ware schat heb gevonden..

Het lijkt me leuk om weer eens een 1 euro cadeautje
te gaan zoeken in de kringloop vandaag, wat ik hier dan
weg zal geven, kan ik gaan zoeken, iets vinden en hoef
ik het niet te houden haha, hoewel ik me wel afvraag
of mensen daar nog warm voor lopen.
Er worden zulke dure mooie cadeau's weggegeven via
blogs en Instagram (als er Musthave bij staat wil
ik het meteen niet meer hebben, haha)..

Dus als je in bent voor een mini-waardeloos-maar met 
plezier gevonden-cadeautje, laat dan een reactie achter,
ik zal het op woensdag weggeven..

Ik wens je een fijne dag
-X-

19 opmerkingen:

  1. Het lijkt me een feestje om zo'n mini-cadeautje te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zooooo herkenbaar! Een gevonden schat als kleinood maakt je zo gelukkig! Fijne dag! Suze

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk bijzonder spiegeltje en er staat ook nog een gebruiksaanwijzing op. En dat zomaar gevonden . Wat een geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om zo'n doosje zomaar te vinden! Mijn dochter trok me beschaamd mee toen ik enthousiast in de achtergelaten dozen wilde gaan grabbelen ;)Veel plezier met het zoeken van een 1-euro-cadeautje, ben benieuwd wat het wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, graag. De kleinste kadootjes zijn het fijnst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja, daar ben ik zeker voor in, want dat zijn de leukste cadeautjes :-)

    En ik ben heel benieuwd of het spiegeltje ook werkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk verhaal weer. En een geweldig doosje vond je. Ik houd van die kringloop vondsten, echter mijn huis staat er wel vol mee....wie weet kom ik ook ooit tot ontspullen maar voor nu doe ik graag mee met je leuke weggevertje. Ik ben dol op verrassingen. groetjes en een fijne dag gewenst, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb twee vriendinnen geholpen het ouderlijk huis te ontruimen. Sindsdien heb ik een aversie voor spullen. Ik wil geen spullen meer. Kijken is leuk, hebben veel minder.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik hou nog steeds van spullen! Ook van 1-euro spulletjes. Dus ik doe graag mee! :-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk Ingrid, ik doe graag mee, ik ben ook niet van de musthaves brrrr
    Heel soms ding ik naar een tante Betsy jurkje of zo'n mooi kleed wat je kunt winnen, maar uiteindelijk is het allemaal reclame.
    Ik hou van kleine kadootjes en geef ze ook graag 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij geven als vrijwilligers voorstellingen voor dementerenden en gebruiken daarbij spullen uit het verleden. Wat zou dit een leuke bijdrage zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk! Er staat een gedichtje in mijn poesie album en dat gaat zo:
    De kleine dingen
    Die ons omringen
    Geven leven
    Aan alledag.
    Leer ernaar kijken
    Het zal je verrijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk juist dat kleine cadeautjes mensen nog echt kunnen verblijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hoop dat je in je spiegeltje een prachtdametje ziet.. want dan zien wij hier toch.. je gouden hart ! Fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hartverwarmend en leuk, van die kleine leuke kadootjes, speciaal voor iemand uitgezocht ! Tof om te geven en te krijgen.
    (ik woon in België, dus kom niet in aanmerking, maar ik ben zeker dat je er iemand heel blij mee zal maken !)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Ingrid, alleen al het feit dat jij er tijd en energie in hebt gestoken om er naar op zoek te gaan, maakt het juist waardevol! Heel veel plezier met geven, :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. leuk verhaal en heel herkenbar.Wat kan een mens/vrouw blij zijn met een kleine verborgen, soms alledaagse schat. En wat is het leuk om op schat speurtocht te gaan voor een ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die kleine cadeautjes zijn diegenen die ik juist bewaar omdat ze zo uniek, origineel of persoonlijk zijn. Veel spelplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoera! Er zijn gelukkig nog lieve mensen die 1 euro-dingen (of 10 cent-dingen ;-) ) leuk vinden! Ik huppelde laatst naar huis na het uitgeven van het - voor mijn budget - best wel grote bedrag van 14 euro: een prachtig grenen kast voor onder de wastafel in de badkamer, een rek voor m´n quilts, een trui en twee knotten breigaren in rood en rose....jippie!!! vrolijke groet!
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)