dinsdag 11 april 2017

Schoonmaak en een kleine give-away


Al wekenlang ben ik bezig met het uitzoeken van spullen,
bij wijze van voorjaarsschoonmaak, ik weet niet of
dat nog hip is om te doen maar het is een mooie traditie.
Na de lange winter, even de bezem door het huis,
ik zou graag zeggen dat ik een gebloemde schort aan heb en
een hoofddoekje om maar dat is niet zo, misschien moet ik 
dat ook eens proberen om nog meer het opruimgevoel te hebben :-)
Vorige week zocht ik alles uit wat ik maakte en tekende voor
mijn boeken, omdat ik alles met de hand teken en plak,
had ik een koffer vol (mislukte :-)) tekeningen, plaatjes,
collages en schriften vol notities, ik kon het niet over
mijn hart verkrijgen om dat zomaar weg te gooien..
Ook heb ik twee koffers vol met handwerk, waarvan ik 
deze ketting, die ik maakte voor Lov-ing wol, graag
wil weggeven aan iemand die dat leuk vind.
Er zit nu een groen leren koordje bij, ik zal er nog een 
andere kleur koord bij doen.
Laat een reactie achter als je de ketting zou willen
ontvangen en laat mij even weten welke kleur koord
je er graag bij zou willen, dan zal ik kijken of ik die heb.

Vandaag ga ik aan de bovenverdieping beginnen, daar
ligt een soort van 'reststapel' met dingen, alles wat ik beneden
niet kwijt kon, ligt nu daar, haha, misschien eindigen
die weer beneden en zo is de cirkel rond, niks geen
voorjaarsschoonmaak, het is een eeuwigdurend proces..

Ik wens je een fijne dag
-X-

18 opmerkingen:

  1. een goed idee hoor, die voorjaarsschoonmaak! en een opgeruimd huis zorgt voor een opgeruimd hoofd.
    Ik zou blij worden van het bolletje wol aan een blauw koortje.
    fijne dag,
    Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat dapper dat je een soort van schoonmaak houdt! Het is vast ook wel weer leuk al die knutsels terug te zien. Ik doe graag mee hoor, met je give-away, het is altijd leuk iets van je te ontvangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk zo`n voorjaarsschoonmaak. En nog fijner, daarna het opgeruimde huis! Je ketting is prachtig! Lijkt me ook mooi met een naturel koordje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb een ' Mien Dobbelsteen jasschort' gekocht in de kringloop. Krijg er een vrolijk gevoel bij als ik hem aantrek. Veel plezier met je schoonmaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook een heel groot oud schort, doe ik altijd om als ik pannenkoeken bak en dat is altijd op zaterdagavond. Ik zou ook eens een grote schoonmaak moeten doen, heb ook overal van die wat-moet-ik -hiermee stapeltjes.......

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb ook af en toe zo'n opruimwoede; heerlijk. Wil wel meedoen voor de ketting, een groen koordje is lekker lente-achtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schatje! Ik zou er een wit bij willen denk ik. Of een turqoise? Of een geel?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind 'm helemaal goed zo! Ik ben bij vlagen heel opruimerig... en bij vlagen heel erg rommelig. Klinkt meer in balans dan het is, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat lijkt mij wel wat...helemaal leuk zo'n wolletje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Ingrid, wat een lieve ketting, die zou ik wel willen krijgen. Als je hebt (en als ik win natuurlijk!) dan graag een oranje veter extra :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik stel me jou zo voor met zo,n hoofddoekje om en een gebloemd schort hoor!
    Een rood koordje zou ik leuk vinden .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is ook bij ons de tijd van het grote opruimen (en van het slim verplaatsen, naar een andere kamer of verdieping). Deze keer eens niet iets gekocht in de kringloopwinkel, maar goede spullen weggebracht. Ik hoop dat ze voor anderen een fijne vondst zijn. Voor jouw schattige ketting zijn er al een aantal liefhebbers. Daar loopt binnenkort iemand blij mee rond.

    Succes met opruimen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk het voorjaar...en dat geeft ook een opgeruimd gevoel hè ;-)Ik zou graag een "ingthing" ketting van je willen ontvangen! groeten van Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk, een voorjaarsschoonmaak!Ook hier driftig ramen poetsen, alle dozen binnenstebuiten keren, wikken en wegen wat te bewaren en wat weg te geven.
    Ik waag graag een kansje op het immens leuke bolletje wol. Als ik win, verras me maar een kleur veter!
    XX Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier in het voormalige Oost-Duitsland hangen die gezellige bloemetjesschorten nog steeds te koop op de dagmarkt. Misschien toch maar één kopen, wie weet of ik dan op wonderbaarlijke wijze ook een poetsbui krijg. ��

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier in het voormalige Oost-Duitsland hangen die gezellige bloemetjesschorten nog steeds te koop op de dagmarkt. Misschien toch maar één kopen, wie weet of ik dan op wonderbaarlijke wijze ook een poetsbui krijg. ��

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lenteschoonmaak, zou ik ook willen doen! Ergens in mijn hobbykamer ligt nog een gebloemde schort die ik enkele jaren terug in de kringloopwinkel vond... Die kan een nieuw leven gebruiken.
    De ketting vond ik al super in je boek, dus in mijn woonkamer aan een naturel of wit koordje zou die zeker niet misstaan. Al is er misschien iemand die de ketting meer verdient dan ikzelf, want ik heb mijn bloemenschort toch al ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)