dinsdag 15 oktober 2013

And it is Tuesday (instead of Monday)


nu is het dan toch nog Dinsdag geworden
terwijl ik eigenlijk Maandag had gezegd..
maar er kwam Ineens iets leuks tussendoor
(ik ben dol op leuke dingen die ineens 
tussendoor komen)
Fem kwam met Merel 
(haar dochter van 8, die ook te zien is
op de allerlaatste pagina van mijn boek ...)
het was al langer het plan,
maar nu kwam het voor beide goed uit..
Zaterdagmiddag kwamen zij aanwaaien
met de opstekende wind uit het Zuidwesten,
eenmaal aangekomen
 liet ik alles uit mijn handen vallen,
inclusief mijn blogbericht van gisteren,
om er tijd voor te maken
en te genieten..


want fijn was het..
terwijl buiten een vliegende storm over het land trok
de zielige (wij vonden het zielig) koeien buiten
met opgetrokken schouders stonden te klappertanden
(echt waar, als je goed luisterde hoorde je het..)
de regen tegen de ruiten sloeg
en het huisje wapperde in de wind..
zaten wij gezellig binnen..
we dronken eindeloos, koffie, thee..


we kletsten, Merel babbelde
ik leerde ze sterren en kraaien vouwen
Merel had het zo te pakken, maar Fem..
vond het wat lastiger..het werden ietwat
verwaaide, gekreukelde kraaien
maar misschien kwam dat ook wel door de wind..;)
en af en toe keken we naar de koeien
terwijl we zeiden
ah nee, dat is Echt zielig..


we haakten, Merel een tasje
en Fem een (freestyle)  Barbierok
bezochten een rommelmarkt in een gymzaaltje
hier in de buurt, waar ik 6 plastic diertjes kocht
en mij later bedacht dat ik er natuurlijk veel meer
mee had moeten nemen, dus we gingen terug,
met regenjassen en laarzen aan
op de wiebelende pont...
en kochten de hele doos


dus ik heb nu een hele plastic dierentuin,
dit zijn er Zomaar een paar...
we aten frietjes (voor het vakantiegevoel)
en keken een film op de bank..
kortom ik had het zo druk met Gezellige dingen
die er tussen door kwamen
dat het nu Zomaar ineens Dinsdag is geworden
terwijl ik eigenlijk Maandag had gezegd..

ik wens je een fijne dag
-X-

22 opmerkingen:

  1. Hoi Ingrid Gezellig dat is het woord voor die dag. Het is een woord dat ze in het buiteland niet kennen (heb ik een keer gehoord) En de sterren zien er prachtig uit. Ben wel benieuwd hoe het barbie rokje er uit ziet. De gekochte beestjes kunnen natuurlijk wel droog staan als het regend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een dag met een gouden randje :-)

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zeg!!
    Fijn dat je er van hebt genoten:)
    Liefs Theetje.
    Enne dat van die koeien ís ook zielig....ja toch????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat ís ook zielig voor die koeien. En schapen zijn ook al zo sneu (zou hun wol gaan pluizen??). Gisteren zat ik helemaal alleen aan de keukentafel aan een artikel te tikken. Voortaan schuif ik aan bij jullie op een zielige dag! Neem ik de taart mee ;-)
    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk verhaal.
    Dank je wel voor het delen.
    Lieve groetjes Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig!!!! Ik heb je echt gemist hoor gisteren en vanmorgen heb ik al een paar keer gekeken. Jouw verhalen zijn zo heerlijk om de dag mee te beginnen.... Onze ezels staan ook in kou en regen, de ene staat bij voorkeur met zijn hoofd buiten het afdak, vindt hij lekker zeker ook als het regent....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat een heerlijke dag! Super om mee te mogen genieten!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super gezellig! Dat zijn de fijne dagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk verhaal, altijd leuk om je te lezen!
    grtjs, Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vandaar het aloude gezegde:"Gezelligheid kent gen tijd"

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat klinkt dat heerlijk en reuze gezellig! Hoera voor je dierentuin, ik ben fan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Time flies when you are having fun... en dan is het zomaar ineens dinsdag :)
    Ben benieuwd wat je met de diertjes gaat doen??

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HayHay!
    Pure gezelligheid en puur genieten!
    Wat fijn!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontzettend gezellige verrassing!! Natuurlijk kom je dan even niet aan bloggen toe. Heerlijk dat jullie zo genoten hebben! Ik houd ook heel erg van zulke onverwachte dingen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad.
    Ziet er supergezellig uit ☺.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dat het nog maar dinsdag is begrijp ik niet goed want je hebt wel erg veel gedaan die éne maandag ! Dat was een erg plezante dag precies ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk zulke onverwachte leuke gebeurtenissen! Wat een gezellige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met dat soort gezelligheid moet je computers laten voor wat het is....
    Genieten van deze gezelligheid is het mooiste wat er is!
    Heerlijk dat we nu alsnog mogen mee genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat klinkt als een perfecte binnen-dag; lekker veel thee, knutselen en kletsen. Die diertjes, die zijn leuk; daar was ik ook voor terug gegaan. Het zwart witte hondje, daar heb ik er hier ook twee van. Ook woont hier een mooie,robuuste koe, die lekker binnen mag blijven wanneer het buiten regent. Ik neem de honden, de koe & al hun dierenvriendjes maar al te graag op de foto, zoals je in mijn laatste blog-post kan zien. http://theimperfectblogger.wordpress.com/2013/10/04/living-with-animals/

    Bedankt voor je gezellige blog-bericht & alle inspirerende berichten die je steeds weer schrijft.
    Groetjes voor nu, Naomi

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)